Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 17 kwietnia 2012

Budynek 3 Maja 4 w Lublinie - Piramidy w Lublinie



      Dlaczego zainteresowałem się budynkiem, który mijam niemalże na co dzień, a dziś przy nim przystanąłem, zawróciłem i sfotografowałem górną część fasady? Otóż, wkrótce na www.olublinie.pl zamieszczać będziemy artykuł o piramidach w województwie lubelskim. Przez chwilę przeszło mi przez głowę skojarzenie właśnie z nimi, gdy spojrzałem na sterczyny budynku przy 3 Maja 4. Wszystko stało się jasne. Piramidy mamy i w Lublinie, co prawda piramidalne nie są, forma ich skromna - ale jakąś namiastkę mamy! Podobne znajdziemy chociażby jeszcze na tzw. Domku Saskim, i o zakład pójdę, że jest ich więcej.     A co o samym budynku można powiedzieć, skoro już o niego zahaczyłem? Otóż niewiele, pobudowano go w latach 1826 - 1829 na zlecenie Skarbu Państwa na potrzeby Komisji Obwodowej. Obecnie mieści się w nim Państwowy Powiatowy Inspektorat Sanitarny oraz Powiatowa Stacja Sanitarno - Epidemiologiczna. Wkrótce dodam pełne zdjęcie budowli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz